تارنمای معماری

تارنمای معماری
M E M A R I - P Z A
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تارنمای معماری و آدرس memari-pza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید

 

ساختمان اسپا

 

 

خانه اسپا در خلیج هوت در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی واقع شده است. این پروژه در سال 2011 توسط گروه معماری متروپولیس طراحی و اجرا شده است.

 

ساختمان اسپا یک مجموعه چندمنظوره با امکانات مسکونی، تفریحی و یک مجموعه درمانی آبگرم می باشد. ساختمان اسپا هماهنگی قابل توجهی با منطقه کوهستانی اطراف ایجاد کرده است.
این ساختمان بر روی لبه شهری خلیج هوت که مشرف به بندر اصلی شهر می باشد، واقع شده است. محیط اطراف ساختمان، توسط ماسه سنگ های محلی احاطه شده است. تقریبا تمامی مصالح به کار رفته در این ساختمان، دوستدار محیط زیست بوده و تلاش شده است که از امکانات و پتانسیل های موجود در منطقه برای احداث آن بهره برداری شود.
 


این ساختمان به صورت یک مجموعه معلق در هوا و از یک تراس بزرگ تشکیل شده است. این بنا در دو سمت شمال و جنوب، فاقد دیوار می باشد و تمامی نما توسط پنجره های سرتاسری پوشش داده شده است تا علاوه بر بهره مندی حداکثری از نور خورشید و روشنایی روز، از طبیعت و چشم انداز منطقه نیز استفاده شود. بیشترین مصالح به کار رفته در این ساختمان، چوب، بتن و شیشه می باشد. نکته قابل توجه در طراحی ساختمان اسپا، اتاق غذاخوری آن است.
این فضا درون استخر تعبیه شده است. ساختمان به عنوان یک ترکیب پویا می باشد و به عنوان یک بادگیر، در مقابل باد جنوب و همچنین باد شرقی کوهستانی عمل می کند. در فصل تابستان، طبقه همکف به طور کامل در فضای باز قرار می گیرد و این ویژگی موجب به حداقل رسیدن تمایز فضای بیرون و درون خواهد شد و به عنوان یک پلت فرم ویژه در چشم انداز منطقه عمل خواهد کرد. پایه ساختمان، ترکیب استخر، اتاق های استراحت و اقامت مهمان به طور کامل از بتن ساخته شده است.
 






















نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: "><-TagName->
[ دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ] [ 10:2 ] [ علیرضا علی پور ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

Zbody>